top of page

Shenmen piercing alvászavar ellen

Régóta fennálló alvászavarral küzdesz? Vagy éppen most alakult ki, és már most szeretnél tenni ellene? Gyere, és tudj meg többet cikkünkből!


Kitérünk arra, hogy mit jelent az alvászavar, milyen okai lehetnek, mi a normális alvás, és hogy a Shenmen piercing alvászavar ellen hogyan segíthet?!


Mit jelent az alvászavar?

Az alvászavar egy olyan speciális állapot, amelyben nehézségeid akadhatnak akár az elalvással vagy akár az átalvással. Az alvászavarok sokféle formában jelentkezhetnek, például álmatlanságban, alvás közbeni légzési problémákban (mint az alvási apnoé), paraszomniákban (mint például az alvajárás vagy az éjszakai rémálmok), vagy alvási ritmuszavarokban.


Shenmen piercing alvászavar esetén

Az alvászavarok komoly hatással lehetnek az egyén életminőségére és általános egészségére, ezért probléma esetén a legfontosabb megtalálni a megfelelő kezelést egy szakember segítségével. Arra, hogy a Shenmen piercing alvászavar ellen hogyan hat, hamarosan kitérünk, előtte azonban még tisztázzunk néhány lényeges kérdést a témával kapcsolatban.


Mik lehetnek az alvászavar okai?

Az alvászavart számos különböző dolog kiválthatja, és előfordulhat az is, hogy több tényezőtől is összefügg a kialakulása. A leggyakoribb okok lehetnek:


Életmódbeli tényezők: Például rendszertelen alvásidők, túlzott koffein- vagy alkoholfogyasztás, gyakori nappali alvás, sőt, akár a dohányzás is kiválthatja!

Stressz és szorongás: A stressz vagy szorongás miatt az egyénnek nehézségei lehetnek az elalvással vagy a nyugodt alvással.

Egészségügyi állapotok: Bizonyos egészségügyi problémák, például krónikus fájdalom, légzési problémák, gastrooesophagealis reflux betegség (GERD), allergiák vagy hormonális egyensúlyzavarok, hozzájárulhatnak az alvászavarokhoz.

Gyógyszerek: Néhány gyógyszer mellékhatásaként, például stimulánsok, antidepresszánsok, allergiás gyógyszerek, vérnyomáscsökkentők, vagy az alkohol, a szteroidok létrejöhet alvászavar.

Környezeti tényezők: Zavaró környezeti tényezők, például zaj, túl világos vagy túl sötét szoba, nem megfelelő hőmérséklet (túl hideg/meleg), rosszul megválasztott matrac vagy párna, mind hozzájárulhatnak az alvászavar kialakulásához.

Genetikai tényezők: Például az álmatlanság vagy az alvás közbeni légzési problémák, családi hajlamhoz köthetők, ami azt jelenti, hogy az egyéneknek nagyobb esélyük van az alvászavarok kialakulására, ha családjukban mások is szenvedtek ilyen problémáktól.


Milyen a normális alvás?

A „normális alvás” jelentése egyénenként változhat, érdemes figyelembe venni a saját szükségleteinket. Íme, 7 érdekes tény, amelyet a fiziológiás alvásról érdemes tudni.


  1. Alvás nem egységes állapot, hanem ciklikus jellegű. Általában több ciklusban váltják egymást a könnyű, mély és gyors szemmozgású (azaz REM) alvási fázisok.

  2. A felnőttek alvásigénye átlagosan napi 7-9 óra, ennyi idő szükséges a megfelelő pihenéshez és regenerálódáshoz. A kor előrehaladtával ez az óraszám csökken, ugyanis az idősebbeknek kevésbé van igényük az alvásra.

  3. Két fő alvásciklust különböztetünk meg: a NREM (nem REM) fázist és a REM fázist. A NREM alvás magában foglalja a könnyű és a mély alvást is, míg a REM alvás során jelennek meg az álmok.

  4. Az alvásnak rendszeres ritmusa van, amelyet a test belső biológiai órája, az úgynevezett cirkadián ritmus szabályoz. Ez az óra a napi fény- és sötétségciklusokra reagál, és segít szabályozni az alvás-ébrenlét ciklusokat.

  5. Az emberek általában éjszaka alszanak, amikor a test természetes cirkadián ritmusa alvásra készül fel, és nappal aktívak vannak. Ez az alvási és ébrenléti minta azonban változhat éjszakai műszak, időzónaváltás (jetlag) vagy más körülmények hatására.

  6. Az köztudott, hogy számos alvási póz létezik, például háton, oldalt vagy hason. Azt azonban már kevesen tudják, hogy ez a testhelyzet befolyásolhatja az alvás minőségét.

  7. A nyugodt alvás biztosítása érdekében kényelmes, csendes, sötét és hűvös környezet javasolt. A megfelelő matrac, párnák és takarók is fontosak lehetnek nem csak a kényelem szempontjából, hanem az alvás minőségének javításában is.


Az általános jellemzőket megismerve, fontos, hogy figyeld az alvási szokásaidat, és ha valamilyen probléma lépne fel konzultálj egy szakemberrel, hogy mit lehetne tenni az alvászavar ellen.


Shenmen piercing alvászavar ellen – segíthet?

A Shenmen piercing egy olyan fülbevaló, amelyet a Hagyományos Kínai Orvoslásban használtak először. Az akupunktúrás szakemberek úgy vélik, hogy a piercing a Shenmen piercing alvászavar ellen kiváló alternatív megoldás lehet. A kínai orvoslás szerint a Shenmen pont a fülben egy olyan terület, amely kapcsolatban áll az általános jóléttel és a stressz csökkentésével, ugyanis itt fut keresztül a Vagus ideg egyik ága. Tehát mivel a Shenmen pont ingerlésével egy nyugodt, relaxált állapot érhető el, ezért az alvási zavarokban kifejezetten hatékony lehet.


A Vagus ideg lefutása (latinul: nervus vagus, azaz a X.agyideg) egy fontos idegrendszeri útvonal, amely számos szervvel és szövettel kapcsolatban áll a testben. Több tanulmány is vizsgálta már a Vagus ideg stimulációjának hatását az alvásra és az általános jólétre, és az alábbi pontokban a legtöbb kutatás megegyezik:


  • A Vagus ideg stimulálása hozzájárulhat a stressz csökkentéséhez és a relaxációhoz. A stresszcsökkentés segíthet az alvásminőség javításában és az alvászavarok enyhítésében.

  • Az ideg ingerlése aktiválja a paraszimpatikus idegrendszert, amely az "alvás és emésztés" állapotában működik. Ennek eredményeként elérhető a nyugodt, és pihentető alvás.

  • A Vagus ideg kezelése csökkentheti a gyulladást a szervezetben. Mivel az alvás és a gyulladás összefüggésben állhatnak, a gyulladáscsökkentés hozzájárulhat az alvás minőségének javulásához.

  • A X. agyideg stimulálása segíthet a hangulat javításában és az érzelmi stabilitás fenntartásában. Az érzelmi egyensúly és a pozitív hangulat elősegítheti az alvást és az alvás minőségét.


Az alvászavart és az álmatlanságot már ősidők óta kezelik akupunktúrával Kínában, és a páciensek beszámolója alapján, elmondható, hogy a Shenmen piercing alvászavar ellen tényleg segíthet. Azt tapasztalták, hogy az ékszer behelyezését követően jelentős mértékben javult az alvásuk minősége, a nyugodtabb állapotnak köszönhetően az elalvás sokkal könnyebben ment, és mélyebb alvási fázisok értek el.


Ha alvászavarokkal küzdesz, fontos megértened, hogy mindenki teljesen egyedi, és ami egyeseknek segíthet, az másoknak nem biztos, hogy ugyanolyan hatékony lesz. Ha valaki alvászavarokkal küzd, ajánlott szakemberrel konzultálni, például orvosával vagy alvásszakértővel. Az alvászavar kezelése magában foglalja az életmódbeli változásokat, a terápiát, a gyógyszereket vagy más, alternatív kezeléseket, amelyek bizonyítottan hatékonyak lehetnek az alvászavarok kezelésében. A Shenmen piercing alvászavar ellen ezért is lehet kiváló kiegészítő módszer!

 

Kipróbálnád Te is, hogy valóban segít-e a Shenmen piercing alvászavar ellen? Kattints, és foglalj időpontot budapesti, belvárosi szalonunkba most!




 

45 megtekintés0 hozzászólás

Akár már holnap várunk!

Csak válaszd ki a Medical Piercing csapatából, aki szimpatikus és azonnal tudsz hozzá időpontot foglalni, bármelyik piercing kezelésre!

bottom of page